در این مقاله به این موضوعات میپردازیم : تاریخچه لوگوموشن ، موارد استفاده ، مزایای لوگوموشن ، لوگوموشن چیست و…
چرا یک برند به لوگوموشن (آرم متحرک) نیاز دارد؟
لوگوموشن (آرم استیشن ، آرم متحرک) روشی مدرن و پویا برای ارائه برند شماست . این می تواند شخصیت شرکت و برند شما را نشان دهد و پیام خاصی را برای جذب و اعتماد سازی به مشتری القا کند.
علاوه بر این ، این یک روش خوب برای بهتر دیده شدن نسبت به رقبا است ، زیرا یک لوگوموشن (آرم متحرک) اصالت را در دید مخاطب شبیه سازی می کند.
با لوگوموشن یا همان انیمشین آرم ، نام تجاری خود را به سطح کاملا جدیدی برسانید.
موشن گرافیک طراحی شده به صورت حرفه ای می تواند به ارائه ها ، وب سایت ، برنامه ، رسانه های اجتماعی و علامت های دیجیتالی شما برای بهتر و حرفه ای تر دیده شدن و به برجسته بودن تجارت شما کمک کند
با هم نمونه ای از لوگوموشن سه بعدی را مشاهده میکنیم
لوگوموشن در صنعت
تا زمانی که صنعتگران و مشاغل در حال بازاریابی محصولات و خدمات خود بوده اند ، آنها از نمادها و آرم ها برای تمایز و رقابت با رقیبان خود استفاده می کردند.
انقلاب تکنولوژیکی در نیم قرن اخیر ، با افزایش رقابت جهانی و کاهش توجه انسان ، باعث برجسته شدن اهمیت بیشتر برندها شده است.
شرکت ها به طور فزاینده ای به دنبال هر فرصتی می گردند تا اولین تأثیرگذاری عالی را با نام تجاری خود انجام دهند و خود را از رقبا جدا کنند
فناوری جدید و هیجان انگیز می تواند به تقویت این اثر کمک کند .نمونه بارز آن انیمیشن آرم (لوگوموشن) است.
تلفیق طراحی عالی لوگو با انیمیشن پر جنب و جوش ، سرگرم کننده و از نظر بصری قابل توجهی از هویت برند ایجاد می کند که به طور مداوم یک تأثیر بزرگ و ماندگار را بر مخاطب می گذارد.
با هم نمونه ای از لوگوموشن سه بعدی را مشاهده میکنیم
جهش در استفاده از آرم متحرک (لوگوموشن)
این تکنیک هنوز نسبتاً کم استفاده می شود ولی با همه گیری جهانی ویروس کرونا ،
خیلی از مشاغل به فضای رسانه ای روی آوردن که این امر موجب شد تا مشاغل بیشتر از قبل به لوگوموشن نیاز داشته باشند.
و بنابراین همه برند هایی که از آن استفاده می کنند این فرصت را دارند که از مزیت فوری بازار خود بهره مند شوند.
وقتی مردم می بینند چیزی در حال حرکت است ، نگاهشان به سمت آن جلب می شود.
این نوع جذابیت بصری ، در دنیای دیجیتال پر از سر و صدا و حواس پرتی ، می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما برای جلب توجه مشتریان خود و جلب توجه آنها نیاز دارید
آرم های متحرک سرگرم کننده هستند و می توانند به شما کمک کنند در یک بازار شلوغ برجسته شوید.
اما در کجا و چگونه باید از انیمیشن آرم خود استفاده کنید تا بیشترین جذابیت را داشته باشید؟
- معرفی فیلم ها
بازاریابی ویدئویی بسیار عظیم است. و این فقط بزرگتر می شود طبق نظرسنجی ها در بازاریابی ویدئویی ، 99٪ از بازاریابان موفق و حرفه ای از ویدیو استفاده می کنند ،
88٪ می گویند که بیشتر از سالهای گذشته قصد دارند برای فیلم هزینه کنند
اما این افزایش بازاریابی ویدئویی افزایش رقابت را نیز به همراه دارد.
در شروع فیلم های خود با یک لوگوموشن (آرم متحرک) ، می تواند به شما کمک کند تا حرفه ای تر به نظر برسید ،
درعین حال پیام واضحی از مالکیت را از لحظه آغاز پخش برای مخاطبتان به نمایش در می آورید
- معرفی فیلم ها در لحظه ی پایان
لوگوموشن ها نیز به همان اندازه که برای ورودی ها مورد استفاده قرار میگیرند، درانتهای ویدئوهای خودتان راهی عالی برای ثبت پیام و یادآوری برند شما برای مخاطبتان میتواند استفاده شود
وقتی افراد تماشای ویدیوی شما را به پایان می رسانند ، شما معمولاً می خواهید قدم بعدی را در مسیر جذب مخاطب خودتان بردارید خواه این فرصت برای نمایش آزمایشی محصول شماس ، یا بارگیری برنامه یا هر چیز دیگری
با خاتمه دادن به ویدیوهای خود با لوگوموشن خودتان ، می توانید برند خود را در کانون توجه مشتریان قرار دهید و امیدوارم آنها را متقاعد کنید که گام بعدی و مهم را برای خرید محصول یا فالو یا سابسکرایب و یا … بردارند
- جلب توجه در نمایشگاه ها
نمایشگاه ها راهی عالی برای دیدار حضوری با مشتریان بالقوه و افزایش آگاهی از برندتان است. اما این رویدادها بسیار سریع و با اتفاقات گوناگون برگزار می شوند ، بنابراین شرکت کنندگان نمی توانند همه را به یاد بیاورند
نمایشگاه ها و غرفه هایی که در ذهن مردم می ماند آنهایی هستند که کمی متفاوت محصولات و برند خودشان را ارائه می دهند .
مانند صفحه ای که لوگوی آن غرفه را بصورت متحرک (لوگوموشن) در آنها به نمایش گذاشته میشود!
پایان طراحی های ساکن
دوران تنها طراحی گرافیک متمرکز بر چاپ و تصاویر ثابت گذشته است. فناوری مدرن فرصتهای بزرگی را ایجاد می کند و متخصصان باید از آن استفاده کنند.
برای وارد کردن نفس تازه به لوگو ، کارشناسان طراحی تصمیم گرفتند حرکتی را به آن اضافه کنند که در این راستا لوگوموشن خلق شد
سطح لوگوموشن ها (آرم استیشن) از حرکات ساده تا ارائه کامل ویدیوی کوتاه می تواند متفاوت باشد.
یک شرکت و طراحان توافق می کنند که با توجه به اهداف تجاری و همچنین نوع شخصیتی که می خواهند به مشتری نشان دهند ، کدام نوع انیمیشن را انتخاب کنند و چه مدت طول بکشد
نمونه ای از لوگوموشن گیمینگ
- برداشت اول دلپذیر
برداشت اول تأثیر بسزایی در نحوه دیدن مردم برای یک محصول دارد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا ما تصمیم بگیریم که آیا چیزی را دوست داریم یا نه.
از آنجایی که یک لوگوموشن اولین نماینده یک برند است ، بنابراین باید اولین تأثیر خوب را روی مشتریان بالقوه خود بگذارد.
یک لوگوموشن (آرم استیشن) اصلی روش خوبی برای به هیجان آوردن مخاطب و افزایش احتمال یادآوری نام تجاری شما است. اولین برداشت مثبت به جذب علاقه کاربران کمک می کند
- احساسات برانگیخته شده
مردم ایده های تازه و غیرمعمول را دوست دارند و یک آرم متحرک روش خوبی برای تعجب آنها است. یک لوگوموشن با لوگو می تواند محرک هیجان ، شادی و کنجکاوی باشد.
اگر یک لوگوموشن بتواند برخی احساسات مثبت را برای مخاطب مورد نظر به ارمغان بیاورد ، احتمال زیادی وجود دارد که آنها یک برند را به خاطر بسپارند و آن را با چیز دلپذیری مرتبط سازند
ممکن است مشتریان در زمینه بازاریابی متخصص نباشند ، اما آنها می دانند که چه روندی مد روز است.
بسیاری از شرکت های معروف نظیر گوگل قبلاً نسخه های متحرک لوگوهای خود را ساخته اند و با افتخار آن را با تمام جهان به اشتراک می گذارند.
به همین دلیل است که وقتی علامت تجاری را نشان می دهند که با نوآوری هایی همراه هستند ، مردم آنها را به عنوان یک حرفه ای واقعی می بینند
برای ثبت سفارش لوگوموشن در مدل های مختلف میتوانید از طریق اینستاگرام و ت ل گ ر ا م و واتساپ با بنده در ارتباط باشد و نمونه های بیشتر را در پیج اینستاگرام ما مشاهده نمایید
از لوگوموشن کجا استفاده کنید؟
چهره های عمومی غالباً مجبورند سخنرانی های مختلفی داشته باشند اعم از نمایش محصول یا نشست کاری. با قرار دادن یک آرم متحرک در اسلایدها ، می توانید عنصر اصالت و خلاقیت را به ارائه هایتان اضافه کنید
همانطور که می بینیم ، یک لوگوموشن اغلب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر استفاده می شود.
این به افزایش قابلیت یادآوری ، آگاهی از برند ، بهبود داستان سرایی و ایجاد یک تصویر اصلی برای یک برند کمک می کند. برای اینکه به طور کارآمد کار کند ، فراموش نکنید که عوامل زیر را در نظر بگیرید
قبل از ایجاد یک لوگوموشن
اهداف حوزه ی فعالیت خود را را تجزیه و تحلیل کنید و به شخصیتی که یک برند نشان می دهد فکر کنید
از کاربر در مورد حوزه ی فعالیتش سوال کنید . لوگوموشن باید بر اساس نیاز کاربران باشد
سعی کنید کاربران را متعجب کنید. از این طریق یک انیمیشن بسازید تا نتیجه نهایی در ثانیه اول غیرقابل پیش بینی باشد
کوتاهش کننید ،
سعی کنید از یک لوگو فیلم پیچیده ای بسازید. توصیه می شود کمتر از 15 ثانیه باشد
انواع لوگوموشن
لوگوموشن فلت در محیطی دو بعدی و کارتونی ساخته میشود و معمولآ دارای زمان های اجرای پایینی میباشند ، زیر 7 ثانیه
در لوگوموشن های سه بعدی انوع نورپردازی ها و زاویه ها و آبجکت ها و عناصر گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرند تا خاص ترین جلوه های ممکن برای یک برند یا لوگو را تشکل بدهند. زمان اجرای لوگوموشن های سه بعدی حداقل از 5 ثانیه تا حداکثر 30 ثانیه میباشد
- لوگوموشن ترکیبی
و لوگوموشن های ترکیبی از ترکیب متن و زوایای مختلفی از نمایش لوگو ساخته میشوند.که متن و لوگو در اسلایدهای مختلف بعد از همدیگر اجرا میشوند
مزایای استفاده از لوگوموشن
بیایید لیست مزایایی را که یک لوگوموشن برای یک برند تجاری به همراه دارد ، مشاهده کنیم
بسیاری از کارشناسان می گویند که تصاویر پویا و همچنین محتوای ویدئویی بهتر از استاتیک و محتوای ساکن درک می شوند ، به این معنی که به راحتی به خاطر سپرده می شوند.
یک لوگوموشن (آرم استیشن) قدرتمند با مشتریان بالقوه ارتباط موثر برقرار میکند
- افزایش پرستیژ کاری و برند
- جلب اعتماد مخاطب و برندسازی
- نمایش گسترده و جذاب در شبکه های اجتماعی
- نسبت به سایر مدل های تبلیغات هزینه ی بسیار کمتری دارد
- ایجاد یک ذهنیت مثبت در مخاطب
- قابل استفاده در تمامی ویدوئو ها
- افزایش شخصیت یک برند
در این مقاله آموختیم :
لوگوموشن چیست ، مزایای استفاده از لوگوموشن ، نحوه ی استفاده از آن ، انواع لوگوموشن ، تاثیراتی که بر مخاطب ها دارد ، چرا یک برند نیاز به به لوگوموشن دارد و…
برای ثبت سفارش لوگوموشن در مدل های مختلف میتوانید از طریق اینستاگرام و ت ل گ ر ا م و واتساپ با بنده در ارتباط باشد و نمونه های بیشتر را در پیج اینستاگرام ما مشاهده نمایید
با تشکر از شما عزیزان که تا انتها همراه ما بودید